Afvallen zonder dieet, simpele tips om af te vallen

Afvallen zonder dieet, simpele tips om af te vallen

Afvallen zonder dieet is 1 van de meest interessante aspecten van gezondheid en fitness. Immers, hoe pas je je leefpatroon dusdanig aan dat je geen dieet hoeft te volgen wat uiteindelijk toch niet werkt. (Ziekenhuis dieet, Dokter Frank, uiteindelijk kom je weer aan)

Als je wilt afvallen zonder dieet zal je toch echt iets aan je eetpatroon moeten veranderen. Je hoeft absoluut niet minder te gaan eten, sterker nog, je gaat vaker eten. Ga eerst eens kritisch kijken wat je nu iedere dag naar binnen duwt. Iedereen met een beetje verstand begrijpt dat het naar binnen werken van drie roze koeken per dag niet gezond is.



De truc van afvallen is dat je meer energie verbruikt dan dat je binnen krijgt. Bereken dus eerst je energiebehoefte voordat je ergens aan begint. Op basis van het aantal calorieën wat hier uitrolt pak je 6 eetmomenten. Ontbijt (pst; ga brinta eten!) rond een uur of 8, 10 uur een gezond tussendoortje, 12 uur middageten, 15 uur een gezond tussendoortje, en om 17 uur avondeten. Easypeasy! Een gezond tussendoortje kan bijvoorbeeld een bak yoghurt zijn met muesli. Vermijd suikers, ga voor complexe koolhydraten en eiwit.

Maar wat is dit nu! Toch een dieet? Nee, dit is nog steeds afvallen zonder dieet. Je eet naar je behoefte in plaats van een vreemd crash dieet te volgen.

Daarnaast zal je veel moeten sporten. Hoe meer hoe beter. Begin rustig met een kwartiertje wandelen/hardlopen per dag, en bouw van daar uit. Aangezien dit een krachttraining blog is raad ik je sterk aan om krachttraining te doen. Meer spiermassa aanzetten betekent dat je meer calorieën verbrandt in rust. Je metabolisme verbetert.

Een korte samenvatting van dit zeer beknopte artikel;

  • Een dieet is niet bepaald nodig om af te vallen. Afvallen zonder dieet is heel goed mogelijk. Bedenk echter dat het belangrijkste is dat je meer energie verbruikt dan dat je binnen krijgt. Het klinkt misschien stom maar je zal calorieën moeten tellen.
  • Ga sporten, en dan voornamelijk krachttraining. Hoe meer calorieën je verbruikt des de beter! Krachttraining zorgt voor een verbetering van je metabolisme en zorgt er voor dat je zelfs calorieën verbrandt wanneer je niets doet.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *