Bankdrukken

Bankdrukken

Het bankdrukken is voor de borstspieren wat het squatten is voor de beenspieren. Met het bankdrukken train je voornamelijk de grote borstspieren, oftewel de pectoralis major. De triceps worden met bankdrukken in mindere mate aangesproken. Voor het bankdrukken heb je slechts een fatsoenlijke fitnessbank nodig in combinatie met haltersteunen en een barbell.

Het bandrukken zelf is vrij simpel, barbell goed vastpakken. (duimen gebruiken!) Vervolgens laten zakken tot aan de borst. Zachtjes de borst aantikken en weer uitstoten. Let er hierbij op dat je de barbell ongeveer ter hoogte van je borst houdt. (tepelhoogte) Het uitstoten hoeft absoluut niet snel, voer de oefening goed uit!



Als beginnen is het verstandig om met een licht gewicht te beginnen zodat je eerst de techniek een beetje onder de knie krijgt. In het begin ‘zwabber’ je van links naar rechts. Het loopt geheid verkeerd af als het gewicht wat aan je barbell hangt eigenlijk net te zwaar is. Ben je niet zeker van jezelf, vraag dan altijd of iemand achter je wil gaan staan. Better be safe than sorry! Er zijn altijd wel mensen aanwezig die je willen helpen.

 

3 gedachten over “Bankdrukken

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *