Buikspieroefeningen voor thuis, de juiste manier

Buikspieroefeningen voor thuis, de juiste manier

Buikspieroefeningen, iedereen doet ze, maar niemand weer waarom. Een mooie strakke buik is het einddoel van de meeste sporters, helaas wordt dit doel zelden behaald omdat de buikspieroefeningen niet correct worden uitgevoerd. Hoe voer je buikspieroefeningen dan goed uit? Op welke manier boek je het meeste succes met je buikspieroefeningen?

Heel simpel, stoppen met die achterlijke sit-ups. Sit-ups zijn een beweging waarmee je je buikspieren traint, maar niet op een veilige manier. Je rug en nek worden niet goed ondersteunt waardoor je bepaalde spieren op een verkeerde manier belast.



De oplossing? Heel simpel: Crunches. Met crunches train je de buikspieren lekker zwaar én op een veilige manier. In plaats van helemaal omhoog te komen naar je knieën maak je een beweging naar het plafond toe met je rug en nek recht.

Uitvoering van deze buikspieroefeningen
Ga liggen op een zachte ondergrond, bijvoorbeeld een matje. Voeten plat op de grond ongeveer op schouderbreedte. Hoofd lichtjes ondersteunen met je vingertoppen, niet aan je nek gaan trekken! Til je bovenlichaam van de ondergrond, richting het plafond. Buikspieren tijdens het omhoogkomen maximaal aanspannen, heel even vasthouden en weer terugzakken naar de grond.

Let op!

  • Adem uit bij het omhoog komen en adem in tot in de uitgangspositie.
  • Houd je kin omhoog
  • Trek niet aan je hoofd, gebruik je buikspieren!
  • Je ogen zijn recht naar het plafond gericht.
  • Houd je ellebogen naar buiten!

Even heel kort een goede video die de crunch perfect uitlegt. Succes met je training!

Eén gedachte over “Buikspieroefeningen voor thuis, de juiste manier

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *