Calorieën in drinken vermijden, do it!

Calorieën in drinken vermijden, do it!

Stel, je probeert af te vallen, maar op een gegeven moment heb je een bepaalde grens bereikt. Je kan simpelweg niet meer afvallen, of toch wel? Veel mensen drinken tijdens het afvallen allerlei ‘gezonde’ vruchtensapjes omdat dit beter moet zijn dan bijvoorbeeld een glaasje cola of sinas. Helaas is deze aanname totaal ongegrond. Afgezien van een paar toegevoegde vitamines zit er in een vruchtensap vaak net zo veel suiker als in cola. Wat kan je dan drinken? Heel eenvoudig: water, koffie en thee. Allemaal zonder suiker, koffie misschien met een klein beetje melk als je het helemaal zwart niet lekker vind. Door deze switch krijg je veel minder suiker binnen wat een hoop positieve effecten met zich mee brengt.

Suiker is eigenlijk een vergif voor je lichaam, hoe minder je er van binnen krijgt des te beter. Door het schrappen suikerrijk drinken krijg je toch al snel zo’n 200 tot 300 calorieën minder binnen per dag. Hier onder vind je een calorieschema waar staat hoeveel calorieën je binnen krijgt per glas. Toch niet zo gezond die appelsap en sinasappelsap!



Soort drinkenCalorieën (kcal)Per glas (200ML)
Appelsap80glas
Cassis95glas
Chocolademelk125glas
Cola90glas
Cola light1glas
Grapefruitsap60glas
Ice tea60glas
Karnemelk60glas
Koffie (zwart)0kopje
Limonade95glas
Melk (vol)130glas
Melk (halfvol)90glas
Melk (mager)70glas
Milkshake220glas
Sinaasappelsap120glas
Sinas/ Fanta85glas
Sinas/ Fanta (light)8glas
Sprite / 7 up90glas
Thee (zonder suiker)0glas
Water0glas

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *