Drie tips voor keiharde buikspieren

Drie tips voor keiharde buikspieren

De meeste mannen en jongens die zich aanmelden bij de sportschool doen dit met als doel het behalen van een sixpack. Het is goed om je zelf doelen te stellen, maar hoe realiseer je deze doelen? Het stellen van je doel een sixpack te krijgen is namelijk makkelijker dan het behalen van dit doel.

Tip 1 Train je buikspieren met de juiste intensiteit



Je ziet veel mensen in de sportschool een paar honderd buikspieroefeningen achter elkaar doen in de hoop dat ze een mooie blokjesbuik krijgen. Dit is niet de juiste manier van je buikspieren trainen. Je moet je buikspieren behandelen zoals je bijvoorbeeld ook je borst spier zou trainen of je been spieren. Voer de buikspieroefeningen langzaam en beheerst uit en niet meer oefeningen en herhalingen dan je voor de andere spiergroepen zou doen.

Tip 2: Variatie

Als jij iedere week weer, jaren lang dezelfde buikspieroefeningen zult uitvoeren zal je weinig progressie boeken. Zoek daarom zoveel mogelijk verschillende buikspieroefeningen op, op internet of vraag het in de sportschool aan je instructeur. Maak voor je zelf een buikspierschema met daarin 4 a 5 oefeningen die je iedere maand verwisseld. Deze tip geld niet alleen voor je buikspieren, voor iedere spiergroep is het erg belangrijk dat je voor afwisselingen in je training zorgt.

Tip 3: Zoek een trainingspartner

De laatste tip van dit artikel is misschien een voor de hand liggende tip maar het zou je zeker helpen je doelen te bereiken. Zoek een trainingspartner waarmee je afspreekt om iedere week een aantal keer je buikspieren te trainen. Het voordeel hier van is dat je elkaar motiveert om tot het uiterste te gaan tijdens de oefeningen en je elkaar kunt helpen met de laatste herhalingen van een oefening.

Kort samengevat:

Zoek een trainingspartner die net als jij een sixpack wilt zodat je elkaar kunt motiveren, train met de juiste intensiteit zoals je ook de andere spiergroepen traint. Wissel regelmatig af van oefeningen zodat je spieren niet gewent raken aan de oefeningen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *