Eiwitrijke tussendoortjes om af te vallen of spieren op te bouwen

Eiwitrijke tussendoortjes om af te vallen of spieren op te bouwen

Proteïne is van groot belang, of je nu wilt afvallen of spieren wilt opbouwen. Toch eten we veel koolhydraten gedurende de dag. De tussendoortjes die we eten zijn vaak rijk aan koolhydraten. Maar wanneer je spieren wilt opbouwen of wilt afvallen dan is het beter om een tussendoortje te nemen wat rijk is aan eiwit.

Eiwitrijke tussendoortjes; waarom

Zoals de titel al doet vermoeden; je bouwt spieren op door het eten van voldoende proteïne. Maar, door tijdens een energie beperkend dieet voldoende eiwitten te eten behoud je je spieren ook. Proteïne heeft daarnaast de eigenschap dat het je langer verzadigd houdt. Dit resulteert er tevens in dat je langer energie hebt om dingen te doen.



Noten

Noten (en pindakaas!) zijn een tussendoortje wat je eenvoudig mee kan nemen. Een handje noten bevat een goede hoeveelheid proteïne en goede vetten. Let wel op dat je ongezouten, ongebrande noten eet. Ietwat saai, maar wel de meest gezonde variant. Noten bevatten vrij veel calorieën per 100 gram, dus pas op dat je niet overeet.

Eiwitrepen

Ik vind deze repen echt geweldig. Je krijgt al snel 15-20 gram proteïne binnen per reep. Als je echt behoefte hebt aan chocolade, dan zijn deze repen zeer zeker aan te raden. Ieder festval waar ik naartoe ga, daar neem ik deze repen mee naartoe. Het enige nadeel is dat sommige repen eiwit bevatten van een mindere kwaliteit. Ik word er soms wat.. ‘luchtig’ van.

Gekookte eieren

Tja, wie houdt er niet van eieren? Koud, warm.. altijd lekker! Daarnaast is een ei perfect mee te nemen wanneer deze is gekookt.

Whey shake

Je favoriete smaak milkshake, alleen dan tjokvol proteïne, laag in koolhydraten én laag in calorieën. Check de whey van Body&Fit bijvoorbeeld.

Pompoenpitten

Deze heerlijke pitten zijn niet alleen geschikt voor de salade, maar ook heerlijk als tussendoortje.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *