Kilo afvallen in een week op een gezonde manier

Kilo afvallen in een week op een gezonde manier

Een kilo afvallen in 1 week, is dat mogelijk? Ja, een kilo afvallen in een week is zeer zeker haalbaar. Wanneer we er vanuit gaan dat we een kilo vet kwijt willen raken moeten we in het achterhoofd houden dat een kilo vet gelijk staat aan ongeveer 9000 calorieën. Damn! Best veel! Je zal dan toch zowel op je eten moeten letten als dat je iets aan sport moet gaan doen.

De truc is dat er meer calorieën uit gaan dan er binnen komen. Minder eten en meer bewegen is dan dus het advies. Die 9000 calorieën kunnen we verdelen over 7 dagen wat neerkomt op ongeveer 1285 calorieën per dag. Uit je voeding kan je deze calorieën vrijwel onmogelijk schrappen. Als man eet je ongeveer 2200-2500 calorieën en als vrouw 1800-2000 calorieën. Daar 1200 calorieën vanaf trekken is simpelweg zeer ongezond. Minder daarom nooit meer dan 20% in je caloriebehoefte.



Je schrapt ongeveer 400 calorieën uit je dagelijkse eetpatroon (wat makkelijk te realiseren is! Geen tussendoortjes bijvoorbeeld? Of die met suiker gevulde sappen laten staan?) Naast die 400 calorieën zal je echt aan de bak moeten. That’s right, sporten! Uit deze calorietabel blijkt dat zwemmen de sport is die de meeste calorieën verbrand. Om nu iedere dag in het zwembad te gaan liggen om anderhalf uur baantjes te trekken is ook geen optie.

In de ochtend een half uurtje hardlopen, in de middag fitness/bokstraining met een zak en in de avond wellicht een half uurtje zwemmen. Eventueel af te wisselen met fietsen of een andere intensieve sport. Als je gezond eet en voldoende eiwitten en koolhydraten eet val je een kilo vet af. Een kilo die je kwijt bent en niet weer terug komt. Dit korte artikel geeft slechts een hele korte weergave hoe je een kilo kunt afvallen in een week. Echter, wil je gezond afvallen dan raadt ik je aan jezelf goed in te lezen, een voedingsschema te maken en je energiebehoefte te berekenen. Succes!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *