Maak een goede start in 2013

Zo, het jaar 2012 ligt inmiddels al weer een paar dagen achter ons. Velen kijken nu vertwijfeld naar de kilo’s die er onopgemerkt toch zijn bijgekomen tijdens de feestdagen. Vervelend, maar natuurlijk ook weer een uitdaging om weer helemaal in vorm te komen! Ikzelf ben, net als veel Nederlanders ook niet al te actief geweest in de afgelopen periode. Tijd om even een pas op de plaatst te maken en een ‘plan du campagne’ te maken om weer te beginnen met sporten.

Zoek een sportmaatje

Sporten is best oké wanneer je alleen bent. Met z’n tweeën wordt het echter al een stuk aantrekkelijker om 2 tot 3 keer per week in de sportschool te zitten. Je kunt elkaar motiveren tijdens het trainen en elkaar helpen met bepaalde oefeningen. Er zijn vast mensen in jouw omgeving die ook zin hebben om in 2013 lekker aan de slag te gaan. Vraag eens rond!


Een goed schema is het halve werk

Om motivatie een extra boost te geven is het aan te raden een schema af te gaan werken. Het liefst een schema van 3 dagen per week of meer. Je weet op die manier precies wat je te wachten staat; niet meer en niet minder. Je vindt strikte en minder strikte fitness schema’s in ons archief.

Voeding is essentieel

Na al het gevreet tijdens de feestdagen smaken die piepertjes met boontjes toch een stuk minder fraai na een dag werken. Maak eten weer leuk en ga 6 keer per dag met een schema eten. Oké, dat klinkt misschien minder leuk dan het is; maar het hieruit voortvloeiende resultaat in combinatie met je krachttraining zullen er voor zorgen dat je nóg beter op je eten gaat letten en meer resultaat gaat behalen. Check de volgende pagina voor een voedingsschema.

Zo, 3 eenvoudig te volgen tips die je zullen helpen bij het op gang komen van je sportactiviteiten in 2013. Heel veel succes!