Voedingsschema maken voor bodybuilding en fitness

Voedingsschema maken voor bodybuilding en fitness

1 van de belangrijkste factoren die bepaalt of je inzet in de sportschool beloont wordt. Mensen beseffen vaak niet dat een goed voedingsschema essentieel is voor tijdens het trainen. Of je nu gaat bulken of cutten, op je eten letten moet je altijd. Daarom heb ik een handig Excel schema voor je waarmee je een voedingsschema kunt maken. Dit voedingsschema is in het Engels, maar goed te begrijpen als je er wat moeite voor doet.

VOEDINGSSCHEMA DOWNLOADEN



Eerst vul je in dit voedingsschema je lichaamsstatistieken in. Gewicht, leeftijd, man/vrouw, etc. Vervolgens hoeveel je per dag doet, je activiteitsniveau. Je kunt je lichaamsvet invullen, maar als je dit niet weet is het geen ramp. Echter, hoe meer gegevens je invult des te beter het werkt. Vervolgens kan je aangeven hoeveel maaltijden je per dag wilt nuttigen (minimaal 6!) en geef je per maaltijd aan wat je precies wilt eten. Er staat in dit Excel document een enorme database met voedingsmiddelen. Van Brinta tot Yoghurt. Het is zelfs mogelijk je eigen voeding toe te voegen!

Speel eens wat met dit voedingsschema, en kijk of je voor jezelf een fatsoenlijk eetschema in elkaar kunt breien. In principe is het niet moeilijk, er gaat alleen wat tijd inzitten.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *