Borstspieren trainen | een aantal eenvoudige oefeningen om de borstspieren te trainen

Borstspieren trainen | een aantal eenvoudige oefeningen om de borstspieren te trainen

Een paar imposante borstspieren is lastig te trainen hoewel er wel honderden oefeningen zijn om de borstspieren te trainen. Hier volgen een aantal simpele oefeningen om de borstspieren effectief te trainen. Deze oefeningen zijn zowel thuis als in de sportschool uit te voeren. In de sportschool is overigens makkelijker door het ruimere aanbod gewichten en fitnessbanken.

Flyes



Met flyes train je de borstspieren optimaal. Dit wordt ook wel een isolatie oefening genoemd omdat je verder weinig spieren aanspreekt bij deze borstspier training. De oefening is thuis uit te voeren mits je een mogelijkheid hebt om een verhoging te creëren.

Ga met je rug plat op een fitnessbank liggen en zet de voeten stevig op de grond. Neem in iedere hand een dumbbell en laat de gewichten rustig zakken en zak door tot de handen iets lager dan de rug zijn. Adem uit terwijl je de armen langzaam omhoogtilt en terugbrengt in de uitgangspositie. Probeer 3 sets van 10 herhalingen te maken met deze oefening.

Push ups
Heel eenvoudig, opdrukken. Iedereen weet hoe hij/zij moet opdrukken. Je gewicht wordt gedragen door de gestrekte armen en tenen. Zet je handen ongeveer op schouderbreedte neer!

Houd je rug recht, en zak zover mogelijk door je ellebogen. Druk jezelf vervolgens weer omhoog. Hoewel deze vorm van borstspier training eenvoudig lijkt is deze wel heel erg effectief. Het is een goede manier om je borstspieren voor te bereiden op bijvoorbeeld bankdrukken.

Dumbbell pullover


Voor deze borstspier training heb je eigenlijk wel een fitnessbank nodig. Je rust met je schouders op de oefenbank, je hoofd hangt aan de andere zijde over de rand. De benen zijn gestrekt en je staat met je hielen stevig op de vloer, enkels dicht bij elkaar.

Pak een dumbbell op en grijp deze met twee handen beet. Hef de dumbbell zover op dat de armen bijna gestrekt zijn.

Laat de dumbbell vervolgens achter het hoofd langs zakken waarbij je beide armen in een boog uitstrekt. Je stop totdat je dumbbell boven de grond hangt. Vervolgens trek je je rug hol en laat je de borstkast zwellen. Vervolgens adem je uit en breng je de dumbell weer boven het hoofd.

En dat zijn ze! Drie eenvoudige oefeningen om de borstspieren te trainen. Let altijd op je houding bij het doen van deze oefeningen, rug recht!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *