Krachttraining ontbijt, whey + brinta + melk = topontbijt

Krachttraining ontbijt, whey + brinta + melk = topontbijt

Het ontbijt is de belangrijkste maaltijd van de dag, dat weet je heel goed! Dit is immers jarenlang geschreeuwd door tientallen dieet goeroes, en het klopt als een bus. Het ontbijt van een krachtsporter is een belangrijk begin van de dag. Na acht uur slapen moet je lichaam weer op gang komen, je spieren bevinden zich in de spierafbrekende fase. Tijd om zo snel mogelijk wat eiwitten binnen te krijgen!

Veel bodybuilders eten brinta of havermout als ontbijt. Dit zijn complexe koolhydraten in tegenstelling tot bijvoorbeeld cornflakes. Complexe koolhydraten worden langzaam verteerd waardoor de kans op vetopslag kleiner is. Daarbij heb je minder snel honger na een goede bak met brinta.



Brinta wordt vaak gegeten met melk, maar sommige bodybuilder eten het ook gemengd met water. Heb je nog nooit brinta op, gooi er dan melk doorheen. Ik ben geen fan van brinta met water simpelweg omdat het er niet lekkerder op word. Melk (halfvolle) is een bron van goede vetten en proteïnen en past dus bij je krachttraining ontbijt.

Dus, met brinta heb je al de juiste koolhydraten te pakken, nu is het tijd voor de eiwitten. Weeg 100 gram brinta af (droog), gooi hier een schepje van 40 gram whey doorheen (droog). Melk warm maken en er doorheen roeren. Ik doe het hele mengsel altijd in een behoorlijke bak, maar in een shakebeker mixen kan ook. Goed roeren/mixen/shaken, alle klontjes eruit en ontbijten maar. Eenvoudig, rijk aan goede eiwitten en complexe koolhydraten.

Eén gedachte over “Krachttraining ontbijt, whey + brinta + melk = topontbijt

  1. Pingback: Brinta

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *