Trainen na de vakantie

Trainen na de vakantie

Poeh, altijd zwaar om na de vakantie weer direct de sportschool in te stappen, hoewel dit in mijn geval niet verkeerd is! Ik ben lichtelijk zwaarder geworden, heb vrijwel geen voedingsschema bijgehouden en weinig tot niet getraind; kortom.. Vakantie!

Hier een opstart ‘trainingsschema’ (het is niet werkelijk een schema, meer een globaal idee) voor de komende paar dagen. Ik focus hierbij op cardio om mijn conditie weer op peil te brengen.



Iedere training begint met een half uur cardio op de fiets. Hardlopen houdt ik voorlopig geen half uur vol en zorgt hoogstwaarschijnlijk alleen maar voor blessures waardoor ik alleen nog maar verder van huis ben. Lekker rustig fietsen, benen losmaken en vervolgens een rustige krachttraining sessie bestaande uit drie onderdelen, drie basis krachttraining oefeningen: Dead Lift, Bankdrukken en Squat. Dit zijn drie basis oefeningen welke in elke training terug moeten komen. Ik doe alleen deze basis oefeningen om weer kracht op te bouwen, na een week of twee pak ik er wat isolatie oefeningen bij en gaat het aantal kilo’s per oefening gestaag omhoog.

Wat doe jij na de vakantie om weer op te bouwen? Laat het weten in de reacties!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *